h1

snart 5 månader

22/04/2008

Har tänkt att det kanske är på tiden med en uppdatering om hormonerna. Jag tänker inte så mycket på vad som händer (oj, ljug ljug ;)), men rätt vad det är så har det kommit mer hår, rösten börjar nu likna en liten skränig tonårsgrabb. Plötsligt har jag förstått varför de måste hålla på  och skråla så mycket. Det är ju träning! Skitsvårt att ha koll på röstläge när toner man varit van vid helt plötsligt försvinner och fram kommer ett märkligt krax istället.

Dessutom har jag märkt att mina tröjor börjar sitta tajt över armarna… halsen också lite grann. Jag som inte ens tränar! Till och med min vänsterarm verkar ha fått en muskelbula, den som aldrig haft såna tendenser. Blir lite orolig att jag kommer bli biffig, men antagligen blir jag helt ofarligt musklig bara. Nu är det bara magen kvar. Den är fortfarande lite pösig och fylls med jämna mellanrum av cholkad, för att underhålla pösigheten. Träna är ju inte min grej, men jag försöker åtminstone röra på mig en del.

Humöret är nog lugnare också. Jag har iaf ingen jävla pms längre 😉 …kan ju ha och göra med att jag inte heller haft någon mens sedan jag började med hormonerna den 26 november förra året. Alltså inte ett dugg konstigt att jag mår miljoner gånger bättre.

3 kommentarer

  1. Va, ingen mens??? Kan man få lite såna där behandlingar i lagom dos 😉 Nja, jag försvann inte helt… bara lite in i själva mig så att säga. // maluca


  2. Hmm undrar bara hur många år alla dessa tonårspojkar måste träna på vråla. Väldigt långt träningspass.


  3. maluca: tror att kvinnor kan få testosteron iaf om de tagit bort äggstockarna av nån anledning (cancer tex). i övrigt tror jag nog inte du vill ha de andra effekterna…
    L: …tja, alla e juh inte lika lättlärda som jag 😉



Lämna en kommentar